sze
14

A támogatás gyűjtőkategória, olyan tevékenységet takar, amely a szervezet kedvező megítélésének elősegítését szolgálja. Részterülete a szponzoráció és a mecenatúra.

Mecenatúra: egyoldalú segítségnyújtás egy vállalat részéről, melyért nem vár semmiféle ellenszolgáltatást. A támogatásnak nem a kereskedelmi haszonszerzés a célja, hanem az image-erősítés, illetve a társadalmi felelősségvállalás megvalósítása.

 

 

Szponzorálás: azoknak a tevékenységeknek a tervezését, szervezését, végrehajtását és ellenőrzését jelenti, melyek keretében egy vállalat anyagi eszközt vagy szolgáltatást nyújt kulturális vagy szociális tevékenységet végző személyek vagy vállalatok részére pl. színház, koncert, sportegyesület, környezetszennyezés, tudományos kutatások, stb.

 

 

Jellemzői:

·      kétoldalú üzleti kapcsolat, melyet gazdasági sikerek reményében kötnek. Egy szerződés, mely mindkét fél számára egyértelműen tartalmazza a jogokat és kötelezettségeket, azaz a teljesítéseket, annak fejében nyújtott ellenszolgáltatásokat, valamint az együttműködés időtartamát.

·      nem kereskedelmi szituációban szólítja meg a célcsoportot. Előnye, hogy oldottabb légkörben találkozik a célcsoport a reklámüzenettel, ezért nem alakul ki benne ellenérzés, és észrevétlenül érik a reklámhatások, hiszen tudja, hogy adott rendezvény szponzor segítségével jött létre.

·      hosszútávon fejti ki hatását. Szolgálhatja a vállalati image erősítését, ezáltal versenyelőnyt teremt.

·      sokszor gazdaságosabb, mint a hagyományos reklám; másrészt lehetővé teszi a reklámkorlátozások áthidalását is pl. reklámidő, ismétlés.

 

 

Szponzor kiválasztásának szempontjai:

- a szponzorálás a cég hírnevét erősítse

- a szponzor és a szponzorált célcsoportja azonos, tevékenysége egymáshoz illő legyen

 

A szponzorálás ellenszolgáltatásai:

·      reklámeszközökkel: a szponzor logóját, termékét, reklámját közterületen vagy jól látható felületen helyezik el pl. sportpálya, mez

·      PR eszközökkel: a vállalat sajtóanyagaiban, kiadványaiban megemlíti a szponzor nevét.

·      termék elhelyezése: sorozatokba, népszerű tévéműsorokba építik bele az adott szponzor termékét

·      névhasználat: a szponzorált felveszi a szponzor nevét

 

A bejegyzés trackback címe:

https://intezmenyi-kommunikator.blog.hu/api/trackback/id/tr95663642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása