máj
15

 

A HVG eredetileg az 1979-ben indult Heti Világgazdaság rövidítése volt, mára azonban a lap hivatalos címévé vált. A HVG egy belföldi és külföldi gazdasági, politikai és kulturális témákat feldolgozó hetilap, mely egyik politikai párthoz sem kötődik. Széleskörű olvasótáborral rendelkezik, olvasóinak többsége közép- és felsőfokú végzettségű, 70-80 százalékban városi ember.
 
A HVG újságírói időről időre feltárják a politikai és a gazdasági élet összefüggéseit. Ezt a magyar sajtóban először tették meg, és egyre több elhallgatott témának jártak utána. Hetente 100–120 oldalon jelenik meg, olyan állandó rovatokkal, mint pl. Társadalom, Világ, Magyar gazdaság, Nemzetközi gazdaság, Pénzügyek, Reflex.
 
A HVG címlapjai mindig az adott hét egyik fő témáját dolgozzák fel, többnyire humorosan. Ezek a borítók a rendszerkritikára érzékeny olvasók humorérzékére kívántak hatni. A növekedő médiahatások (tv, internet) terjedésének következtében egyre több, nagyobb és színesebb kép jelent meg a magazin oldalain. Képaláírásnál az első mondat egy tárgyszerű leírás, míg a második érdekes, figyelemfelkeltő.
 
A lap jövedelme alapvetően a hirdetésekből származik, az eladásból nyert bevétel lényegesen kevesebb. A HVG törekszik függetlensége megőrzésére, ezért sem állami, sem EU-s vagy más támogatást nem fogad el. A lap online kiadásában a hetilapban megjelenő cikkeken kívül más témákat is feldolgoznak.
 
 
 
 
A Nők Lapja első száma 1949-ben jelent meg, akkor még pártirányítás alatt állt, de mára nincsen semmilyen politikai ideológiai vagy pártkötődése. A legnagyobb példányszámban megjelenő kifejezetten nőknek szóló hetilap. Célcsoportját a 25–49 éves, közép- és felsőfokú végzettségű nők jelentik, de emellett a családos férfiak is forgatják.
 
A nőket hagyományosan érdeklő témákat igyekszik mélyrehatóan és női szemmel feldolgozni. A lap kizárólag saját anyagokat használ fel, bár több külföldi, elsősorban francia és német magazint is mintának tekint.
 
Találhatóak benne pozitív kicsengésű sorstörténetek nőkről, hírek a sztárok és divat világából, szépségápolási trendek és vásárlási tanácsadás, sztárinterjú, keresztrejtvény, folytatásos regény, ételek receptjei, saját kezűleg megvalósítható lakberendezési tippek, növényápolással, kisállattartással kapcsolatos információk. A publicisztikai rovat egyéni véleményt közvetít, személyes hangvételű, időnként humoros vagy ironikus előadásban.
 
Évtizedek óta van mese-, levelezési és irodalmi rovata a lapnak. Az olvasók által különösen kedvelt, hagyományos rovat az Útitárs, melyben a Nők Lapja egy-egy szerzője mutat be egy tájat, országot, várost. Szolgáltató jellegű olvasmány a „Lelkünk titkai”, mely minden nőt érintő lelki problémákkal és jelenségekkel foglalkozik. Emellett tartalmaz horoszkópot, televízió műsort, olvasói leveleket.
 
Profitját elsősorban hirdetések, szponzorált felületek, behúzások, beragasztások és hozzácsomagolások partner által megfizetett árbevételeiből, valamint az árus és előfizetéses terjesztésben vásárolt lapok árbevételéből nyeri a lap.
 
A lapnak online változata, a Nők Lapja Cafe, a legnagyobb, leglátogatottabb hazai női portál. A látogatók itt megbeszélhetik problémáikat, segítséget kapnak, ismerkedhetnek, megoszthatják véleményüket egymással, a site vendégeivel, szerkesztőivel valamint a szaktanácsadókkal is.

 

 

Intézményi kommunikátor szóbeli tétel 11.

A bejegyzés trackback címe:

https://intezmenyi-kommunikator.blog.hu/api/trackback/id/tr961122757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása