sze
26

Magazin (szórakoztató képes folyóirat): olyan periodikus kiadvány, amely érdekes képeket, cikkeket, történeteket tartalmaz a művészet, irodalom, tudomány tárgyköréből, emellett hír-orientált, az aktuális eseményekkel, közéleti kérdésekkel is foglalkozik. Tájékoztatásra, érdekességre, szórakoztatásra törekszik. Az eseményeket színes, szórakoztató vagy meggyőző hangnemben mutatják be. A magazin az emberek tájékozottságát szeretné elősegíteni, ezért széles közönséget céloz meg. Általános, közkedvelt formában megfogalmazott cikkei legfőképpen laikusoknak és amatőröknek szolgál kielégítő információval.

 

A magazin műfaj szorosan összefonódik a hirdetési üzlettel, hiszen a magazin a hirdetésekből finanszírozza működési költségeit. A magazinok kétféle lehet: fogyasztói vagy üzleti magazin, attól függően, hogy bárki hozzájuthat-e vagy csak egy szűk réteg. Egyes magazinok kiadói konkrét követelményeket támasztanak az előfizetővel szemben, ez által garantálható, hogy a hirdetéseknek viszonylag behatárolható célközönsége legyen.

 

Hosszabb vagy rövidebb cikkeket tartalmaz, mely egyes esetekben hiteles forrásul szolgál, azonban a kereskedelmi jelleg is feltűnik. A magazin ritkán tartalmaz lábjegyzetet, irodalomjegyzéket, hivatkozásokat, előfordulhat, hogy a tartalmat befolyásolja a hirdető kívánsága.

 

Jellemző a csillogó címlap, a képek szokatlan alkalmazása, margók és lapszélek túllépése, szöveg és kép kombinálása. Címadás tekintetében a magazinokban gyakoribb a szemléletességre, képszerűségre törekvő, szokatlan formai megoldásokat tartalmazó, fülbemászó címek.

 

A magazinok többnyire dátummal azonosítják a példányokat. Azok a magazinok, amelyek elsősorban aktuális eseményre fókuszálnak, azok hetente egyszer jelennek meg; míg a speciális információkat nyújtó folyóiratok inkább havonta és negyedévente. A magazinok az interneten is elérhetőek, de előfordulhat, hogy egy magazin vagy csak online vagy csak nyomtatott verzióban hozzáférhető. A magazinok általában az egész országon belül elérhetőek, de vannak regionális és városi magazinok is. A nemzetközi terjesztésű magazinok szerkesztőségi vagy üzleti tartalma világrészenként, országonként eltérhet.

 

Típusai: férfi, női, tini, építészeti, művészeti, történelmi, irodalmi, zenei, hír, autós, informatikai, tudományos, természettel, állatokkal kapcsolatos, regionális, stb. magazinok.

 

 

Összehasonlítás a bulvárral: mind a két műfaj erősen kereskedelmi jellegű; de míg a magazin a szórakoztatásra, érdekességre törekedve mutat be egy eseményt, addig a bulvár kifejezetten a szenzációhajhászásra törekszik. A bulvár az érzelmekre épít, a magazin inkább az információéhségre. A magazinok esetében a cím szemléletességre törekszik, míg a bulvárban inkább a megbotránkoztatásra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://intezmenyi-kommunikator.blog.hu/api/trackback/id/tr8680055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása